wiadomości
Dziennikarze grupy: Tygrysy i Kotki
Nauczycielki:
- przygotowanie pytań do wywiadu z burmistrzem Błonia;
- wybór dzieci do przygotowania nagrania;
- przeprowadzenie wywiadu, nagranie go w formie audio;
- przygotowanie pytań do wywiadu z dziećmi - rówieśnikami z różnych grup, nagranie wypowiedzi dzieci;
- przygotowanie pytań do wywiadu z dyrektorem Centrum Kultury;
- udział nauczycieli w panelu dyskusyjnym dotyczącym historii Błonia w dniu 7 maja 2015r;
- przygotowanie pytań do wywiadu z instytucjami publicznymi organizującymi czas wolny dla dzieci (biblioteki, stowarzyszenia, instytucje publiczne i prywatne);
- nagranie wywiadu;
- przygotowanie montażu do filmu z nagrań.
- zapoznanie się z formą wywiadu;
- przygotowanie się do wywiadu pod kierunkiem nauczycieli;
- przeprowadzenie wywiadu.
Nauczycielki:
- przygotowanie zdjęć i plakatów dotyczących Błonia, na podstawie relacji zdanych przez dwie grupy Dziennikarzy;
- wyszukanie ciekawych miejsc w mieście;
- wybór najlepszych zdjęć i prac;
- dodanie zdjęć i prac plastycznych dzieci do filmu.
- udział w "burzy mózgów", co ciekawego chciałyby dzieci pokazać w swoich pracach plastycznych;
- tworzenie prac;
- przeglądanie stron www. zawierających zdjęcia miasta;
- odszukiwanie w czasie wycieczek po mieście ciekawych miejsc.
Nauczycielki:
- udział w szkoleniu nauczycieli " Wykorzystanie aplikacji w tablicach interaktywnych;"
- zebranie informacji od dziennikarzy i od artystów do ułożenia zagadnień i pytań w formie multimedialnej;
- opracowanie zagadek i opowiadań o Błoniu w programie Notebook;
- wprowadzenie zakładki na stronie przedszkola w dowolnej technice informującej rodziców i dzieci o wydarzeniach ważnych dla najmłodszych mieszkańców miasta.
- zebranie informacji o wydarzeniach w mieście od rodziców i osób znajomych;
- przekazanie wiadomości nauczycielkom.
Celebryci grupa Jeżyki
Nauczycielki:
Nauczycielki:
- nagranie piosenki "Błonie nasze miasto rodzinne;"
- opracowanie scen do nagrania;
- zapoznanie się z techniką nagrywaniu LipDubu;
- nagranie występu dzieci;
- montaż filmu.
- nauka tekstu piosenki„BŁONIE….MOJE MIASTO RODZINNE”
- Idziemy przez park, ja z mamą i brat
Wesoło śpiewając piosenkę.Tu kino, tam straż, tam kościół, tu głaz,Więc składam pęk kwiatów za mękę.Czy noce, czy dnie, a życie tu wreKonkursy, festyny, zabawy.Z ratusza zegara dźwięk woła:Do pracy gromadko wesoła!Ref.: Błonie, moje miasto rodzinneTu możesz wrócić, gdy się zasmuciszCzy stary będziesz, czy młody.Błonie, moje miasto rodzinnePiękne zabytki, małe uliczki,Każdy powinien je znać.- Terenu jest dość i miły nam gość
Co chętnie odwiedzi te progiW Pałacyku tym i aktor i mim,Pan Burmistrz co sercu jest drogi.I miasto i wieś, tej gminie ma nieśćRadość i bezpieczną przyszłość,By dzieci spokojnie rosłyPrzesłaniem niech będzie ta pieśń.Ref.: Błonie, moje miasto rodzinneTu możesz wrócić, gdy się zasmuciszCzy stary będziesz, czy młody.Błonie, moje miasto rodzinnePiękne zabytki, małe uliczki,Każdy powinien je znać.Słowa napisały:Nauczycielki z Przedszkola nr 5 w Radzikowie - Idziemy przez park, ja z mamą i brat
- zapoznanie się z przykładami LipDubów w Internecie;
- przygotowanie rekwizytów i strojów;
- zebranie pomysłów dzieci, jak chciałyby zilustrować tekst piosenki;
- udział w nagraniu filmu.