Proces

Każdy oddział przedszkolny będzie miał przydzielone zadanie dla dzieci i wychowawców.
wiadomości
Dziennikarze  grupy: Tygrysy i  Kotki 
Nauczycielki:
  • przygotowanie pytań do wywiadu z burmistrzem Błonia;
  • wybór dzieci do przygotowania nagrania;
  • przeprowadzenie wywiadu, nagranie go w formie audio;
  • przygotowanie pytań do wywiadu z dziećmi - rówieśnikami z różnych grup, nagranie wypowiedzi dzieci;
  • przygotowanie pytań do wywiadu z dyrektorem Centrum Kultury;
  • udział nauczycieli w panelu dyskusyjnym dotyczącym historii Błonia w dniu 7 maja 2015r;
  • przygotowanie pytań do wywiadu z instytucjami publicznymi organizującymi czas wolny dla dzieci (biblioteki, stowarzyszenia, instytucje publiczne i prywatne);
  • nagranie wywiadu;
  • przygotowanie montażu do filmu z nagrań.
Dzieci:
  • zapoznanie się z formą wywiadu;
  • przygotowanie się do wywiadu pod kierunkiem nauczycieli;
  • przeprowadzenie wywiadu.
Artyści grupa Sówki
Nauczycielki:
  • przygotowanie zdjęć i plakatów dotyczących Błonia, na podstawie relacji zdanych przez dwie grupy Dziennikarzy;
  • wyszukanie ciekawych miejsc w mieście;
  • wybór najlepszych zdjęć i prac;
  • dodanie zdjęć i prac plastycznych dzieci do filmu.
Dzieci:
  • udział w "burzy mózgów", co ciekawego chciałyby dzieci pokazać w swoich pracach plastycznych;
  • tworzenie prac;
  • przeglądanie stron www. zawierających zdjęcia miasta;
  • odszukiwanie w czasie wycieczek po mieście ciekawych miejsc.
Informatycy grupa Biedronki
Nauczycielki:
  •  udział w szkoleniu nauczycieli " Wykorzystanie aplikacji w tablicach interaktywnych;"
  • zebranie informacji od dziennikarzy i od artystów do ułożenia zagadnień i pytań w formie multimedialnej;
  • opracowanie zagadek i opowiadań o Błoniu w  programie Notebook;
  • wprowadzenie zakładki na stronie przedszkola w dowolnej technice informującej rodziców i dzieci o wydarzeniach ważnych dla najmłodszych mieszkańców miasta.
Dzieci:
  • zebranie informacji o wydarzeniach w mieście od rodziców i osób znajomych;
  • przekazanie wiadomości nauczycielkom.
Celebryci grupa Jeżyki
Nauczycielki:
  • nagranie piosenki "Błonie nasze miasto rodzinne;"
  • opracowanie scen do nagrania;
  • zapoznanie się z techniką nagrywaniu LipDubu;
  • nagranie występu dzieci;
  • montaż filmu.
Dzieci (z rodzicami):
  • nauka tekstu piosenki„BŁONIE….MOJE MIASTO RODZINNE”
    1. Idziemy przez park, ja z mamą i brat
    Wesoło śpiewając piosenkę.
    Tu kino, tam straż, tam kościół, tu głaz,
    Więc składam pęk kwiatów za mękę.

    Czy noce, czy dnie, a życie tu wre
    Konkursy, festyny, zabawy.
    Z ratusza zegara dźwięk woła:
    Do pracy gromadko wesoła!

    Ref.:  Błonie, moje miasto rodzinne
              Tu możesz wrócić, gdy się zasmucisz
              Czy stary będziesz, czy młody.
              Błonie, moje miasto rodzinne
              Piękne zabytki, małe uliczki,
              Każdy powinien je znać.

    1. Terenu jest dość i miły nam gość
    Co chętnie odwiedzi te progi
    W Pałacyku tym i aktor i mim,
    Pan Burmistrz co sercu jest drogi.

    I miasto i wieś, tej gminie ma nieść
    Radość i bezpieczną przyszłość,
    By dzieci spokojnie rosły
    Przesłaniem niech będzie ta pieśń.

    Ref.:  Błonie, moje miasto rodzinne
              Tu możesz wrócić, gdy się zasmucisz
              Czy stary będziesz, czy młody.
              Błonie, moje miasto rodzinne
              Piękne zabytki, małe uliczki,
              Każdy powinien je znać.



                                                                         Słowa napisały:
                                                                         Nauczycielki z Przedszkola nr 5 w Radzikowie
  • zapoznanie się z przykładami LipDubów w Internecie;
  • przygotowanie rekwizytów i strojów;
  • zebranie pomysłów dzieci, jak chciałyby zilustrować tekst piosenki;
  • udział w nagraniu filmu.